Skip to main content

ANTARA BEKER UBI YANG SEDAP DAN SEBUAH CATATAN PERJALANAN YANG BAHARU

1 Julai 2020 merupakan satu tarikh yang akan diingati sampai bila-bila apabila sekitar pukul 9.00 pagi telah dimaklumkan untuk hadir ke Jabatan Pendidikan Negeri Terengganu. Pelbagai andaian dibuat tentang panggilan itu. Beberapa panggilan telefon kepada beberapa sahabat jelas menunjukkan ada sesuatu amanah baharu akan diberkan. Saya tenang sahaja pada hari itu. Selepas parking kereta saya sempat menghiburkan diri sendiri dengan secawan teh o panas dan satu bekas beker ubi sambil berwhatsapp dengan group middle sekolah secara santai termasuk tentang beker ubi yang sedap agar kehangatan 'kehadiran berkot' itu reda sekejap dan tidak mengganggu sesiapa.

Setelah selesai menghiburkan diri di warung berhampiran JPNT saya terus melangkah. Sesampainya di foyer JPNT saya dapati saya merupakan orang yang pertama yang sampai lalu saya menggambil keputusan bertengek sekejap sambil memerhati keadaan dan suasana di situ.  Saya melihat Wan Zaidi PKP Bukit Tunggal muncul dan saya terus ke bilik alamanda.  Di sofa bilik alamanda kelihatan Wan Zaidi berada di situ.  Wan Zaidi juga turut dipanggil dan difahamkan untuk menerima surat lantikan Pengetua Baharu. Kemudian Wan Zaidi juga dimaklumkan Tuan Haji Tamidi juga dipanggil. Sejurus kemudian En. Zainol pengetua SMK Bukit Diman dan Pn. Zainon pengetua SMK Padang Negara muncul diikuti Tn. Hj. Tamidi.  Persoalan semakin jelas apabila En. Azman Mat Nor PKP Jenagor dan En. Abdullah Sulong PKP Seri Payong juga turut muncul di hadapan Bilik Alamanda.

Persoalan yang bermain selama ini akhirnya terjawab apabila saya orang pertama dipanggil untuk menerima surat perlantikan SIPatner+



Selepas sahaja menerima surat perlantikan saya sangat berterima kasih kepada semua yang tidak pernah lelah memberikan sokongan kepada saya atas perlantikan baharu ini, walaupun di sisi lain ada yang sedang bergenang air mata yang mula memikiran tentang perjalanan yang sedang dicatat ini akan bernokhtah kerana sebuah perjalanan baharu akan mula dicatat di lembaran baharu.



Comments

Popular posts from this blog

PANTAI BATU BURUK | PANTAI POPULAR DI TERENGGANU

Pantai Batu Buruk adalah sebuah pantai yang terletak di Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia. Pantai ini terkenal dengan pasir putihnya yang bersih dan laut biru jernihnya yang indah. Pantai Batu Buruk sering menjadi destinasi pelancongan bagi penduduk tempatan dan pelancong dari luar negeri. Terdapat banyak aktiviti yang boleh dilakukan di sini seperti bersantai di pantai, berenang, bermain bola pantai, bermain layang-layang dan menikmati makanan dan minuman tempatan di kawasan sekitar pantai. Pantai Batu Buruk juga menjadi tumpuan bagi pelancong yang ingin menikmati makanan laut yang segar dan lazat.  Semasa bulan Ramadan, Pantai Batu Buruk menjadi tumpuan pengunjung yang datang untuk berbuka puasa di tepi pantai sambil menikmati suasana yang tenang dan damai.   Bagi yang ingin menginap, terdapat beberapa hotel dan resort yang berdekatan dengan pantai Batu Buruk yang boleh ditempah. Pantai Batu Buruk juga terletak berhampiran dengan beberapa tempat menarik seperti Pasar Pay

BAYAR CUKAI JALAN (ROAD TAX) MUSIM COVID-19

Isu kesukaran bayar road tax dalam kalangan masyarakat akibat Covid-19. Pada mulanya saya juga berasa sangat keluh resah apabila sering membaca di media sosial tentang masalah ini. Isu ini juga mendapat ulasan dalam Mingguan Malaysia (Ahad, 29 Ogos 2021) oleh Aznan Bakar di ruangan Minda Pengarang. Saya tak pasti sama ada ini isu atau mungkin sebaliknya.  Semalam saya cuba berurusan dengan Pejabat Pos untuk temu janji secara talian. Pejabat pos yang saya pilih, Pejabat Pos Bukit Payong. Petang semalam walaupun cuti hujung minggu, Sabtu temu janji dibuat dengan memilih untuk hadir pada pukul 9.30 pagi. Pagi tadi apabila saya tengok e-mail ada jawapan daripada temujanji yang dipohon. Pagi tadi pada pukul 9.00 dari rumah saya ke pejabat Pos Bukit Payong seperti yang dijanjikan dan berjaya membayar cukai jalan. Saya tak nampak pun isu untuk bayar cukai jalan seperti yang yang sering terbaca di media sosial.  Saya sangat berterima kasih kepada kakitangan pejabat Pos Bukit Payong yang layan

PUISI, KATA-KATA & DOA TOK KENALI